Steun Ons.

QR Code Devriend

Verjaardags Event voor ons dakloze vrienden

Event💥 dit jaar hadden we bedacht om de verjaardag van alle dak- en thuislozen tegelijk te vieren. Slingers, ballonnen, muziek, veel eten satéschotel, salade, toetjes, gebak, drinken en natuurlijk voor iedereen een cadeautje( dynamo zaklamp) en een handgeschreven kaart. Een dag om te laten weten hoe waardevol en geliefd iedereen is. Zelfs de rode loper ontbrak niet. Het AD en Straatconsulaat hebben er nog een mooi stuk over geschreven. Een event vol liefde en gezelligheid!.

Uitgenodigd bij de burgemeesters en wethouders

Hier zijn we uitgenodigd bij de burgemeester en wethouder voor een diner. Onze grote vriend Ruud Tonkes heeft dit voor ons geregeld. Er mochten 4 mensen spreken voor zo''n 120 ondernemers en ik ( Jolande ) was er 1 van. Denk knipoog je van boven🙏

Herdenkingsdienst en een troostend woord als weer één van onze dakloze vrienden is overleden. Samen verdriet delen en elkaar troosten.

Evangelisatie op de auto. Een boodschap van geloof hoop en liefde. Jezus is onze HEER.

Jolande , Rob en Laura

Regelmatig worden we uitgenodigd bij het Wethoudersoverleg. Omdat wij zo dicht bij onze dakloze vrienden staan, kunnen wij goed vertellen waar zij tegenaan lopen

Stille tocht voor Israël

Op bezoek bij onze dakloze vrienden❤

Ons veldteam! Door weer en wind regen, sneeuw en storm. Iedere week staan ze er trouw. Super trots.

Papieren regelen, voor onze dakloze vrienden, hoort er allemaal bij...

We bezoeken ook de zieken, en dragen er zorg voor dat ze alles hebben wat nodig is.

Zoveel regen! Dus voor al onze dakloze vrienden een regenponcho gekocht. En onze Laura ( secretariaat) showt deze graag👍

We bezoeken ook de zieken en dragen er zorg voor dat ze alles hebben wat nodig is.

Bidden bij de opvang

Winter Opvang

December 2021 tot maart 2022 werden, 160 dak- en thuislozen oplopend tot 230 personen opgevangen in het Lozerhof, door het Leger Des Heils. Door een hele fijne samenwerking konden wij, Stichting De Vriend, iedere week evangeliseren, een korte bijbelstudie geven en vragen beantwoorden. Dit gevolgd door een mooie Christelijke film die aansloot op het onderwerp. Velen openden hun hart voor de liefde van Jezus Christus. mede door de liefdevolle opvang van Het Leger des Heils, 30 maart de dag voordat zij weer dakloos werden, hebben we de tijd die ze in de opvang verbleven afgesloten op een bijzondere manier. Stichting De Vriend heeft het avondbuffet o.a 600 sate's verzorgt. Natuurlijk ook het Woord gedeeld en gebeden. Ook was er een geweldige worship band. Het was een goede tijd voor hen. Jammer dat ze weer op straat staan.

Outreach

Iedere week delen wij het evangelie. De dak- en thuislozen kijken er naar uit en worden erdoor bemoedigd. Velen gaven hun hart al aan Jezus. Het is een voorrecht om Jezus te mogen dienen.

Feestje

Een deel van het bestuur en tevens vrijwilligers. We dienen allemaal met vreugde!

Bijzondere verjaardagen vieren we natuurlijk met de dak- en thuislozen! Ivette werd 50🥳🥳 . We hebben gezongen en met elkaar feest gevierd!

Uitgenodigd bij de Goede Herder

Dit jaar werden we uitgenodigd door de kerk De Goede Herder. Wat fijn dat we mochten vertellen wat Stichting De Vriend doet ten behoeve van de dak- en thuislozen! ik ben God zo dankbaar voor Zijn genade en dat wij nu behoren tot één van hun zending projecten. We zien Gods hand door alles heen werken. We danken God en De Goede Herder voor al de voorzieningen.

Wilt u als kerk ook meer weten van de activiteiten van Stichting De Vriend, bel gerust voor een afspraak. Wij komen graag bij u langs!

Kerst lunch daklozen opvang

Kerst 2021 Op twee locaties feest vandaag! We mochten voor 160 daklozen de lunch verzorgen in de tijdelijke opvang. Ragout pasteitje, saté met pindasaus en uitjes, stokbrood met kruiden boter en een heerlijk belegd broodje en een plak kerststol. Alles huisgemaakt! Ze waren blij, proefde de liefde en hebben gesmuld! s' Avonds bezochten we de buitenslapers op straat. Voor hen een 5 delig huisgemaakte Indische rijsttafel en voor iedereen een goed gevuld cadeautasje. Het was voor iedereen inclusief het team een geweldige kerstfeest! Natuurlijk hebben we ook het evangelie gebracht. Want daar gaat het uiteindelijk om.

Thank you Jesus🙏

Dit is Nancy. Ze is 33 jaar dakloos geweest en ze heeft nu een huis. Dank U Jezus🙏😍 In een moeilijke periode kreeg ze een ontmoeting met Jezus. Dit veranderde haar leven. Ze heeft zich laten dopen. Ze dankt de Heer dagelijks en is zo dankbaar! Het geweldige team van Stichting De Vriend heeft geholpen haar spulletjes bij elkaar te krijgen. Ze bidden met en voor haar. Ivette neemt haar mee naar de kerk omdat ze dit graag wil. Zo trots op alle vrijwilligers van Stichting De Vriend!! Hun liefde, compassie, inzet en bereidheid om steeds maar door te gaan. Weer of geen weer! Ik wil ze bij deze even graag in het zonnetje zetten. Deze harde werkers die met zoveel vreugde en zonder klagen de Heer dienen.

Hou van jullie ❤️🙏❤️

Wereld Daklozendag 2021

Event Daklozendag was een groot succes. De catering verzorgd door Stichting De Vriend werd zeer gewaardeerd. Wel 120 mensen die meerdere keren opschepten.

Jezus zei:

"35 Want Ik had honger en u hebt Mij te eten gegeven. Ik had dorst en u hebt Mij te drinken gegeven. Ik was een vreemdeling en u hebt Mij in uw huis uitgenodigd. 36 Ik had niets om aan te trekken en u hebt Mij kleren gegeven. Ik was ziek en u hebt Mij opgezocht. Ik zat in de gevangenis en u bent bij Mij geweest.' 37 Deze goede mensen zullen vragen: 'Here, wanneer hebben wij gezien dat U honger had en hebben wij U te eten gegeven?

Of dat U dorst had en hebben wij U te drinken gegeven? 38 Of dat U een vreemdeling was en hebben wij U geholpen? Of dat U niets had om aan te trekken en hebben wij U kleren gegeven? 39 En wanneer was U ziek of zat U in de gevangenis en hebben wij U bezocht?' 40 Ik zal tegen hen zeggen: 'Toen u dit voor één van mijn minste broeders hebt gedaan, deed u het voor Mij

.